Lietuvos pašto vadovybė ir valdyba aptarė siuntų išskirstymo rezultatus: šiuo metu jau skirstomos balandžio mėnesį Lietuvos paštą pasiekusios užsienio siuntos

2021-04-13

Šios savaitės pradžioje Lietuvos pašto valdyba kartu su vadovybe aptarė užsienio siuntų išskirstymo ir sklandžios veiklos užtikrinimo plano įgyvendinimo rezultatus. Šiuo metu bendrovė yra sėkmingai išskirsčiusi iki balandžio mėn. gautas tinkamai adresuotas užsienio siuntas – jos jau pasiekė gavėjus arba yra pakeliui: paštomatuose, pašto skyriuose ar pristatomos laiškininkų. Per pirmąjį metų ketvirtį Lietuvos pašte iš viso išskirstyta virš 14 mln. siuntinių ir laiškų.

Kaip bendrovė skelbė kovo pabaigoje, dėl sparčiai išaugusių siuntų kiekių ir pandemijos nulemtų tarptautinės logistikos trikdžių, pailgėjo siuntų iš užsienio apdorojimo ir pristatymo terminas. Lietuvos paštas iki balandžio vidurio įsipareigojo užtikrinti sklandų šių siuntų pristatymą jų laukiantiems gavėjams. Bendrovės vadovai informavo valdybą, kad nepaisant rekordinio siuntų srauto, šalies viduje keliaujančių ir eksporto siuntų apdorojimas vyksta sklandžiai išskyrus pavienius atvejus. Taip pat sumažintas užsienio siuntų užsilaikymas – iki balandžio 12 d. išskirstytos tinkamai adresuotos siuntos, Lietuvos paštą iš užsienio pasiekusios iki balandžio mėn. Siuntų iš trečiųjų šalių apdorojimas ir įprastu metu dėl muitinės bei kitų procedūrų vyksta iki 3 savaičių, o šiuo metu dėl netolygių siuntų srautų ir padidėjusio bendro jų kiekio terminas yra pailgėjęs.

Siuntos iš užsienio – paskutinis nesklandumų patiriantis segmentas, kuriame vėlavimai fiksuojami tiek Lietuvos pašto pusėje, tiek ir iki siuntoms pasiekiant Lietuvą. Gaunamų iš užsienių siuntų kiekis šių metų pirmąjį ketvirtį buvo 32 proc. didesnis nei tuo pačiu laikotarpiu 2020 m. Didžiosios dalies – apie 70 proc. – šio segmento siuntų kilmės šalis yra Kinija. Bendras siuntų srautas sausio-kovo mėn., lyginant su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais, išaugo 45 proc.

„Lietuvos paštas kovo mėnesį baigė strateginį didelio masto projektą – automatizuotą ir centralizuotą siuntų skirstymą, būtiną sklandžiai pašto veiklai ateityje. Įgyvendinant jį pirmąsias savaites kilo nesklandumų, kuriuos bendrovė operatyviai pašalino. Šiuo metu sprendžiamas rekordinio iš užsienio gaunamų siuntų srauto apdorojimo ir išskirstymo iššūkis – su vadovybe aptarėme, kaip sekasi įgyvendinti priemones, kad užsilaikiusios siuntos kuo greičiau būtų pristatytos klientams. Valdyba visu šiuo laikotarpiu atidžiai stebi situaciją ir jos valdymo plano įgyvendinimą, o rezultatus kartu su bendrovės vadovais ir Susisiekimo ministerija planuojame aptarti šios savaitės pabaigoje. Valdybos prioritetas – užtikrinti, kad visi plane numatyti veiksmai būtų įgyvendinti tinkamai ir laiku, užkirstas kelias panašiems nesklandumams ateityje“, – sako Lietuvos pašto valdybos pirmininkas Mindaugas Kyguolis.

Jo teigimu, situacijos valdymo plane numatytos priemonės, skirtos operatyviai pašalinti iš trečiųjų šalių į Lietuvą siunčiamų siuntų pristatymo sutrikimus. Jos susijusios su veiklos procesų tobulinimu, papildomų resursų skyrimu siuntų skirstymo operacijoms išplėsti, didesniu dėmesiu klientų aptarnavimo, informavimo ir komunikacijos priemonėmis šiuo laikotarpiu. M. Kyguolis pažymi, kad valdyboje numatoma sustiprinti ir kitų bendrovės strateginių projektų rizikų vertinimą bei numatyti atitinkamas prevencijos priemones.

Kaip skelbta anksčiau, pirmosiomis kovo savaitėmis Lietuvos paštas dėl daugiau kaip dvigubai išaugusio siuntų srauto ir pereinamojo laikotarpio įgyvendinant išmanųjį siuntų skirstymą, susidūrė su laikinais nesklandumais, kurie sutrikdė sklandų paslaugų teikimą daliai klientų. Kilę sutrikimai buvo operatyviai sprendžiami pagal patvirtintus prioritetus: pirmiausia panaikinti vėlavimai registruotų laiškų ir vidaus siuntų segmente, vėliau pašalinti neregistruotų laiškų siuntimo trikdžiai. Nuo kovo pabaigos Lietuvoje keliaujančios vidaus siuntos ir laiškai bei eksporto siuntos išskyrus pavienius atvejus apdorojami įprastais terminais. Bendrovė šiuo laikotarpiu įgyvendina papildomas priemones, kad klientus siuntos pasiektų greičiau: laikinai prailgintas dalies pašto skyrių darbo laikas, didžiuosiuose miestuose atidaryti mobilūs siuntų išdavimo punktai, maksimalus siuntų srautas nukreipiamas į paštomatus, kad klientai galėtų jas atsiimti greičiau ir patogiau.

Šiuo metu bendrovė susitelkusi į iš užsienio gaunamų siuntų išskirstymą bei neteisingai adresuotų siuntų apdorojimą. Lietuvos paštas atkreipia dėmesį, kad net trečdalis paštu keliaujančių siuntų adresuojamos nekorektiškai – nurodant nepilną ar neteisingą gavėjo adresą. Tai prailgina tokių siuntų pristatymą, nes skirstymo procese joms būtinas rankinis apdorojimas.

Buvo naudinga? Dalinkitės: