Šalies viduje siunčiami laiškai ir siuntos keliauja įprastai

Kovo mėnesį Lietuvos paštas baigė įgyvendinti vieną svarbiausių strateginių pokyčių savo veikloje – išmaniojo skirstymo projektą. Perėjimas prie automatizuoto ir centralizuoto skirstymo buvo būtina sąlyga sklandžiai tolimesnei pašto veiklai. Lietuvos paštas buvo paskutinis Europoje, iki šiol siuntas skirstęs rankomis. Įgyvendinusi šiuos pokyčius įmonė klientams galės užtikrinti šiuolaikines pašto paslaugas, siuntos bei laiškai keliaus sklandžiau ir greičiau.

Įgyvendinant tokio masto projektą pereinamuoju laikotarpiu kilo nesklandumų, kuriuos įmonė operatyviai pašalino. Jau kurį laiką daugelis procesų vyksta įprastai, vidaus siuntos bei laiškai gavėjus pasiekia įprastais terminais. Dabar bendrovė sutelkusi dėmesį į iš užsienio gaunamų rekordinių kiekių siuntų skirstymą, šios siuntos gali keliauti ilgiau.  Tai paskutinis nesklandumų patiriantis segmentas, kur vėlavimai fiksuojami tiek Lietuvos pašto pusėje, tiek ir iki siuntoms pasiekiant Lietuvą.

Įmonė deda visas pastangas likusiems sutrikimams pašalinti. Vilniaus logistikos centre vis dar visą parą pamainomis dirba papildoma komanda. Taip pat bendrovė ėmėsi kitų priemonių, kad siuntas kuo greičiau pristatytų gavėjams ir užtikrintų spartesnį klientų aptarnavimą: laikinai pailgintas dalies pašto skyrių darbo laikas; kai kuriuose miestuose atidaryti laikini siuntų išdavimo punktai; taip pat dar didesnė dalis gautų pašto siuntų be papildomo mokesčio nukreipiamos į paštomatus, kur klientai gali jas pasiimti bet kuriuo jiems patogiu paros metu; paštomatai aptarnaujami ir sekmadieniais.

Galutinai grįžti į įprastą darbo režimą planuojame balandžio viduryje, kai baigsime tvarkyti iš užsienio keliaujančių siuntų pristatymo trikdžius.

Atsiprašome klientų už sukeltus laikinus nepatogumus šiuo laikotarpiu ir dėkojame už supratingumą bei kantrybę.

Žemiau pateikiame atsakymus į svarbiausius klausimus.


Informaciją periodiškai atnaujiname.

Kodėl ilgiau keliauja iš užsienio gaunamos siuntos?

Pagrindinė to priežastis – vis dar fiksuojami pandemijos nulemti tarptautiniai logistiniai nesklandumai: dalis siuntų keliauja naujais maršrutais – ne oro, bet antžeminiu transportu. Iš Europos Sąjungos šalių iki Lietuvos siuntos karantino metu keliauja šiek tiek ilgiau nei įprastai, o ilgiausi pristatymo į Lietuvą terminai fiksuojami iš trečiųjų šalių, ypač Kinijos. Siuntų iš trečiųjų šalių apdorojimas ir įprastu metu dėl muitinės bei kitų procedūrų vyksta iki 3 savaičių, o dabar dėl netolygių siuntų srautų ir padidėjusio bendro jų kiekio šis terminas dar labiau pailgėjo.

Taip pat siuntų kelionę gali prailginti ir netiksliai nurodytas adresas. Lietuvos paštas atkreipia dėmesį, kad siuntų su nekorektiškai nurodytais adresais kiekis siekia net apie 30 proc. Tokiais atvejais siunta turi būti papildomai apdorojama rankiniu būdu, todėl jos kelionė iki gavėjo užtrunka ilgiau.  

Šiuo metu atnaujinama daug skrydžių, todėl Lietuvos pašto logistikos centrą pasiekia vis daugiau užsienio siuntų, tačiau jų gavimas yra sunkiai prognozuojamas, siuntos gaunamos bangomis – logistikos centre susidaro dideli jų kiekiai, todėl skirstymas gali užtrukti.

Lietuvos paštas deda visas pastangas, kad užsilaikiusias siuntas išskirstytų ir pristatytų  kaip įmanoma greičiau – tą planuojama padaryti iki balandžio vidurio.

Ar galimi vidaus siuntų ar laiškų vėlavimai? 

Per pirmas kovo savaites identifikavome problemas ir patobulinome procesus, todėl šiuo metu vidaus siuntos ir laiškai, išskyrus gautus iš užsienio šalių, keliauja įprastais terminais.

Nesklandumų kyla pavieniais atvejais. Dažniausiai dėl netinkamo adresavimo – net 30 proc. gautų siuntų ir laiškų yra adresuojami neteisingai, todėl įrenginiai negali jų nuskenuoti ir išskirstyti – tokios siuntos ir laiškai skirstomi rankiniu būdu.

Jeigu susiduriate su Lietuvoje siunčiamo laiško ar siuntos vėlavimu, maloniai kviečiame susisiekti su mūsų kontaktų centru – padėsime išspręsti jūsų problemą.

 Ar iš Lietuvos į užsienį siunčiamos siuntos keliauja ilgiau?

Į užsienį siunčiamų laiškų ir siuntų pristatymo terminus taip pat lemia pandemijos situacija, jos keliauja karantino metu jau tapusiu įprastu ritmu. Specialiame DUK galima rasti preliminarius pristatymo terminus į populiariausias šalis.

 

Jūsų patogumui – pailginome pašto skyrių darbo laiko. Kurie skyriai dirba ilgiau?

Siekdami klientams greičiau pristatyti siuntas ir užtikrinti spartesnį aptarnavimą, laikinai pailginome dalies pašto skyrių darbo laiką.

Žemiau pateiktoje lentelėje pašto skyrių, kurie kovo 30 – balandžio 10 d. dirba ilgiau nei įprastai,  sąrašas:

Rajonas

Pašto skyriaus pavadinimas

Darbo laikas
darbo dienomis

Darbo laikas
savaitgaliais

Alytaus

Alytaus centrinis paštas

07:30 – 19:00

Š. 09:00 – 15:00

Kauno

Giraitės paštas (Akacijų g. 2)

07:00 – 17:00

Š. 08:00 – 13:00

Kauno

Kauno 31-asis paštas (Chemijos g. 2)

09:00 – 19:00

Š. 09:00 – 15:00

Kauno

Kauno 3-asis paštas (A. Juozapavičiaus pr. 81)

09:00 – 19:00

Š. 09:00 – 15:00

Kauno

Kauno 43-iasis paštas (P. Lukšio g. 58-1)

09:00 – 19:00

Š. 09:00 – 15:00

Kauno

Kauno 9-asis paštas (Savanorių pr. 214A)

09:00 – 19:00

Š. 09:00 – 15:00

Klaipėdos

Klaipėdos 10-asis paštas (Taikos pr. 101)

10:00 – 20:00

Š. 09:00 – 17:00

Klaipėdos

Klaipėdos 18-asis paštas (H. Manto g. 7)

08:00 – 19:00

Š. 08:00 – 14:00

Klaipėdos

Klaipėdos 19-asis paštas (Taikos pr. 139)

10:00 – 20:00
(kaip
įprastai)

Š. S. 10:00 – 18:00

Marijampolės

Marijampolės centrinis paštas

08:30 – 19:30

Š. 09:00 – 14:00

Panevėžio

Panevėžio centrinis paštas (Respublikos g. 60)

08:00 – 19:00

Š. 09:00 – 15:00

Šiaulių

Šiaulių 16-asis paštas (Aido g. 8)

09:00 – 21:00

Š. S. 09:00 – 21:00

Šiaulių

Šiaulių centrinis paštas (Aušros al. 42)

08:00 – 19:00

Š. 08:00 – 14:00

Tauragės

Tauragės centrinis paštas

08:00 – 18:00

Š. 08:00 – 13:00

Telšių

Telšių paštas

08:00 – 18:00

Š. 08:00 – 13:00

Vilniaus

Grigiškių paštas

09:00 – 19:00

Š. 09:00 – 14:00
(kaip įprastai)

Vilniaus

Salininkų paštas

10:00 – 19:00
(kaip
įprastai)

Š. 08:00 – 14:00

Vilniaus

Trakų Vokės paštas

09:00 – 19:00

 

Vilniaus

Vilniaus 3-asis paštas (Priegliaus g. 1)

09:00 – 20:00

Š. 09:00 – 19:00

S. 09:00 – 18:00

Vilniaus

Vilniaus 8-asis paštas (Žirmūnų g. 64)

09:00 – 19:00

Š. 10:00 – 17:00
(kaip įprastai)

Vilniaus

Vilniaus 17-asis paštas (Rygos g. 8)

09:00 – 20:00

Š. 09:00 – 17:00
(kaip įprastai)

Vilniaus

Vilniaus 26-asis paštas (Ukmergės g. 308)

10:00 – 21:00

Š. 10:00 – 21:00
S. 10:00 – 19:00

Vilniaus

Vilniaus 38-asis paštas (S. Dariaus ir S. Girėno g. 8)

09:00 – 19:00
(kaip
įprastai)

Š. 09:00 – 16:00

Vilniaus

Vilniaus 40-asis paštas (Antakalnio g. 75)

09:00 – 19:00
(kaip
įprastai)

Š. 09:00 – 17:00

Vilniaus

Vilniaus 41-asis paštas (Gerovės g. 29)

09:00 – 19:00
(kaip
įprastai)

Š. 09:00 – 16:00

Vilniaus

Vilniaus 53-iasis paštas (Vaduvos g. 5)

09:00 – 18:00

Š. 09:00 – 13:00
(kaip įprastai)

Vilniaus

Vilniaus 59-asis paštas (Kedrų g. 4)

09:00 – 19:00
(kaip
įprastai)

Š. 09:00 – 18:00

 

Kaip valdote eiles prie pašto skyrių?

Šiuo laikotarpiu gyvename neįprastomis sąlygomis. Eiles prie pašto skyrių lemia kelios pagrindinės priežastys. Pirmiausia, fiksuojame rekordinius siuntų kiekius, kurie lemia didesnį klientų srautą pašto skyriuose. Juose dėl karantino ribojimų galime aptarnauti mažiau klientų nei įprastai, todėl gali susidaryti laukiančių eilė. Dirbame pilnu pajėgumu, aptarnaujame tiek žmonių, kiek galime ir leidžia taisyklės.

Atsižvelgdami į situaciją, pailgintas dalies pašto skyrių darbo laikas, kai kuriuose miestuose atidaryti laikini siuntų išdavimo punktai, dar didesnį pašto siuntų, kurias reikėtų atsiimti pašte, kiekį nukreipiame į paštomatus, juos aptarnaujame ir sekmadieniais.

Taip pat lygiagrečiai ieškome ir ilgalaikių sprendimų, kurie leistų didinti pašto paslaugų prieinamumą – atnaujiname pašto skyrius, nuolat plečiame LP EXPRESS paštomatų tinklą.

 Kodėl buvo nuspręsta įgyvendinti automatizuotą siuntų skirstymą, jeigu iki tol siuntos buvo sėkmingai skirstomos senuoju būdu?

Pasaulinės tendencijos jau kelerius metus rodė augančius elektroninės prekybos siuntų kiekius. Žmonės daugiau perka internetu, keičiasi vartojimo įpročiai. Tai lemia ir besikeičiančius klientų lūkesčius – greitai ir patogiai gauti ir siųsti siuntas. Siekdamas atitikti augančius klientų lūkesčius, Lietuvos paštas ėmėsi išmaniojo automatizuoto siuntų skirstymo projekto įgyvendinimo.

Automatizuotas skirstymo procesas reiškia, kad visi siuntų duomenys yra skaitmenizuoti, o tai leidžia klientui užtikrinti geresnę paslaugų kokybę – lengviau sekti siuntos kelią, pasitaiko mažiau klaidų, procesas tampa greitesnis.

Greitas ir efektyvus skirstymo procesas yra būtina sąlyga sklandžiai pašto veiklai. Su senąja pašto infrastruktūra nebūtų įmanoma prisitaikyti prie naujų iššūkių. 

Karantinas paspartino minėtą elektroninės komercijos siuntų augimo tendenciją  – nuo praėjusių metų iki dabar fiksuojame rekordinius siuntų kiekius. Pavyzdžiui, praėjusiais metais LP EXPRESS paštomatais ir kurjeriais keliavo 6 milijonai siuntų (2019 m. – 4 milijonai). Tuo tarpu laiškų kiekiai kasmet mažėja 20-30 proc. Pirmieji Vilniaus logistikos centre išmanieji įrenginiai bendrovei padėjo susitvarkyti su rekordiniu siuntų srautu praėjusiu kalėdiniu laikotarpiu.

Kodėl siunta ar laiškas siunčiamas per Vilniaus logistikos centrą?

Perėjus prie automatizuoto skirstymo jis tapo ir centralizuotu. Tai reiškia, kad didžioji dalis siuntų ir laiškų iki galutinio gavėjo yra skirstomi Vilniaus logistikos centre. Svarbu pastebėti, kad anksčiau siuntos buvo skirstomos rankiniu būdu keliose skirtingose stotelėse, siunta niekada iš vieno pašto tiesiai nekeliavo  į kitą, dabar priešingai – tarpinėse stotelėse (paskirstymo centruose), vyksta tik siuntos pervežimas, o skirstymas atliekamas naujajame Vilniaus logistikos centre. Taip ateityje bus užtikrinami efektyvesni procesai, kad siuntos ir laiškai galutinį tašką pasiektų greičiau.

Kaip galiu prisidėti prie sklandžios siuntos ar laiško kelionės?

Pirmiausia, labai svarbu teisingai nurodyti gavėjo adresą, o ypač – pašto kodą, būtent jį skanuoja skirstymo įrenginiai, jeigu siunta ar laiškas bus be šio kodo, įrenginiai negalės išskirstyti. Jame turėtų būti pateikti šie duomenys: vardas pavardė, pilnas gatvės pavadinimas, namo ir buto numeris (jei yra), pašto kodas, miestas, jei siunčiama ne į savivaldybės centrą, reikėtų patikslinti, kokiame rajone yra gyvenvietė, rekomenduojama nurodyti ir mob. tel. nr. – gavėją apie gautą siuntą informuosime trumpąja žinute. Čia galite su informacija susipažinti detaliau.

Siekiant išvengti adresavimo netikslumų, naudokitės LP EXPRESS savitarna, kur visa adresų informacija pildoma automatiškai – tai lemia mažesnę klaidų tikimybę. Taip pat galima naudotis www.lietuvospastas.lt esančia pašto kodų ir adresų paieška.

Ko siųsti negalima?

Pagal pašto veiklą reglamentuojančius teisinius dokumentus yra sąrašas daiktų, kurių negalima siųsti. Tokios siuntos gali būti sulaikytos.

Pašto siuntose draudžiama siųsti:

  • narkotines ir psichotropines medžiagas;
  • deaktyvuotus nukenksmintus sprogstamuosius įtaisus, šaunamuosius ginklus, karinę amuniciją (įskaitant granatas, sviedinius, šovinius ir pan.), orinius šautuvus, bet kokias sprogstamųjų įtaisų ar šaunamųjų ginklų kopijas ir imitacijas;     
  • sprogiąsias (tokias, kaip oro pagalvės), degiąsias, radioaktyviąsias, nuodus, toksines, oksiduojančias ir kitas pavojingas medžiagas;
  • degtukus, žiebtuvėlius, magnetikus;
  • daiktus su įžeidžiančio ar nepadoraus pobūdžio užrašais ar atvaizdais;
  • daiktus, kuriuos įvežti ir naudoti gavimo šalyje draudžiama;
  • gyvus gyvūnus, išskyrus bites, dėles, šilkverpius, parazitus bei kenkėjų naikintojus, siunčiamus registruotose smulkiose siuntose oficialiai pripažintoms institucijoms;
  • alkoholinius gėrimus, kurie yra stipresni kaip 70 proc. (pvz. „Žalgirio“ trauktinė);
  • alkoholinius gėrimus nesandariuose buteliuose;
  • visų rūšių aerozolius;
  • kitus daiktus, kuriuos draudžiama siųsti pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus;
  • monetas, banknotus, čekius ar bet kokius pareikštinius vertybinius popierius, kelionės čekius, apdirbtą ar neapdirbtą platiną, auksą arba sidabrą, brangakmenius, papuošalus ir kitus vertingus daiktus galima siųsti tik įvertintose siuntose ir tik į tas šalis, kuriose leidžiama tokius daiktus įvežti.
  • Mėsos gaminiai būtinai turi būti hermetinėse pakuotėse. Siunčiamų mėsos gaminių kiekis turi būti nedidelis (iki 5 kg).
  • Nerekomenduojama siųsti tabako produktų. Net tose šalyse, į kurias nedraudžiama siųsti tabako gaminių, jie yra apmokestinami gana dideliais muito mokesčiais.
  • Draudžiama siųsti produktus aerozolinėse pakuotėse.

 

Taip pat kiekviena šalis turi atskiras taisykles dėl draudžiamų daiktų siuntimo. Jų sąrašą galima rasti šiame DUK, pasirinkus skiltį „Siuntos“, joje klausimą „Draudžiami siųsti daiktai“.

Sekimo platforma rodo, kad man išsiųsta siunta jau ilgą laiką yra logistikos centre, bet toliau nekeliauja. Kodėl?

Tokie atvejai dažniausiai pasitaiko su siuntomis iš užsienio. Dėl neįprastai didelio siuntų skaičiaus, ne visas siuntas spėjama išskirstyti operatyviai. Tai ypač aktualu su siuntomis, gautomis iš trečiųjų šalių (Kinijos). Dedame visas pastangas, kad siuntos gavėjus pasiektų kaip įmanoma greičiau.

Šiuo metu atnaujinama daug skrydžių, todėl Lietuvos pašto logistikos centrą pasiekia vis daugiau užsienio siuntų, tačiau jų gavimas yra sunkiai prognozuojamas, siuntos gaunamos bangomis – logistikos centre gali susidaryti dideli jų kiekiai, todėl skirstymas gali užtrukti. Bet kuriuo atveju stengsimės jas gavėjams pristatyti kaip įmanoma greičiau.

Atkreipiame dėmesį, kad dėl pandemijos nulemtų logistikos trukdžių, taip pat neįprastai didelių siuntų kiekių, pavienių vėlavimų tikimybė išliks, kaip ir visu pandemijos laikotarpiu. Su panašiais iššūkiais pasaulyje susiduria ir kitos siuntų pristatymo paslaugas teikiančios įmonės.

Jeigu tokioje būsenoje užstrigusi Lietuvoje siunčiama siunta, ji turėtų jus pasiekti artimiausiomis dienomis. Jeigu siunta vis tiek nejuda, prašome susisiekti su kontaktų centru – gali būti pavieniai nesklandumai.

 

Kitose sekimo platformose rodo, kad užsienio siunta jau kurį laiką yra Lietuvoje, tačiau jos negaunu. Kodėl informacija Lietuvos pašto sekimo platformoje skiriasi?

Lietuvos pašto siuntų sekimo platformoje informacija apie iš užsienio gautą siuntą pateikiama nuo to momento, kai siunta atvyksta į Lietuvos pašto logistikos centrą. Iki kol siunta keliauja į Lietuvą, informacijos apie siuntą neturime.

Atkreipiame dėmesį, kad užsienio sekimo platformose pateikiama informacija ne visada būna tiksli. Dažnu atveju, ypač siunčiant iš Kinijos, informacija apie išsiųstą siuntą pateikiama iš karto, vos tik ji iškeliauja iš pardavėjo sandėlio, tačiau iki kol pasiekia Lietuvą praeina ne viena diena ar savaitė. Be to, sekimo platformoje fiksuojamas įvykis „Atvyko į gavėjo šalį” nebūtinai reiškia, kad siunta pasiekė Lietuvos pašto logistikos centrą – ji gali būti tarpinėje stotelėje, pavyzdžiui, oro uoste, vežėjo sandėlyje, muitinėje. Primename, kad dėl pandemijos vis dar susiduriama su tarptautinės logistikos grandinės iššūkiais, todėl užsienio siuntos keliauja ilgiau nei įprastai.

Siunčiant į užsienį, sekimo platformoje pateikiame visus svarbiausius siuntos žingsnius iki siuntos išsiuntimo į užsienį, tolimesnius siuntos kelionės žingsnius pateikiame tik pagal užsienio pašto mums pateikiamą informaciją, todėl informacija ne visada sutampa, užsienio paštai savo platformose kartais pateikia detalesnę informaciją, kurios mes neturime.

Ką daryti, jei nesulaukiu siuntos ar laiško?

Pirmiausia, jei siunta (ar laiškas) turi numerį, rekomenduojame pasitikrinti sekimo platformoje, kur ji yra šiuo metu. Jei siunta yra viename iš Lietuvos pašto logistinių taškų, jau artimiausiu metu ji turėtų Jus pasiekti.

Jeigu sekimo platformoje informacijos nematote, galite kreiptis į Lietuvos pašto kontaktų centrą. Tai galima padaryti skambinant tel. nr. 1842 arba 8 700 55400, taip pat galima susisiekti Facebook žinute arba el. paštu info@post.lt.

Atkreipiame dėmesį, kad šiuo metu dėl išaugusių užklausų srautų atsakymo gali tekti palaukti ilgiau, tačiau užtikriname, kad visas gautas užklausas matome, jas analizuojame ir atsakome. 

Jeigu jūsų siunta ar laiškas neturi numerio, deja, jo kelionės atsekti negalėsime.

Kur galiu kreiptis, jei patyriau žalą?

Jeigu jūsų siunta ar laiškas dingo, yra pažeisti, galite užpildyti pretenzijos formą. Ją rasite Lietuvos pašto puslapyje, kontaktų skiltyje.